Thursday, October 31, 2013

KISAH SAYA - MERANCANG PENDAPATAN TAHUN KEDUA DULU DULU....





SALES DAN KOMISEN ZAMAN DULU ...

ENTRI INI DIAMBIL DARI FACEBOOK



Ini sales figure saya tahun ke 2 saya buat unit trust Public Mutual, iaitu tahun 2004
Masa ni dah buat Full Time dah..
Tapi study MBA tak habis lagi..
Total 3 Million, saya taruk kat acc saya separuh..
Dan separuh lagi kat my wife.
My wife tak buat pon, tapi saya nak pastikan wife saya pun qualify juga trip suruh ambil exam..
Income tak lah banyak sangat, around 145k setahun..
Cukuplah untuk kami berdua je masa tu.,
Macamana nak dapat 3 juta?
Malam malam lepas habis study dan buat kerja sekolah MBA..
Saya akan berfikir minimim 30 minute untuk perancangan hari esok..
Sambil tu saya merenung kan WHITE BOARD saya yang mengandungi monthly personal sales planning vs actual sales..
Kalau ada kekurangan sales for certain month..
Saya pastikan mesti dicover balik the following month.
No compromise!
Kalau nak terai, bolehlah..
Mana tahu, menjadi.,

No comments:

Post a Comment