Thursday, October 24, 2013

DUGAAN SEDIH- KEHILANGAN KERETA..

Entri ini kisah benar saya,,,Diambil dari posting saya di facebook tanpa edit...




Kisah Motivasi (1) Sharing

Untuk networking sales people this kancil would't impress utk buat sales / recruitment
This kancil berumur 10 tahun dan kepunyaan my wife masih tersimpan dirumah kami.
Yang menarik untuk dishare, selepas 2-3 bulan saya buat Full Time unit Trust Public Mutual, saya telah kehilangan kereta saya - Wira. Dah lah sebulan sebelom itu, kereta tersebut terlibat kemalangan. Dugaan dan cabaran datang bersilih ganti.
Tapi untuk mengeluh dan menyerah kalah, tidak sama sekali. Saya terpaksa adjust my planning dengan berkongsi kereta kancil ini dgn my wife, dan yang pasti, walopon dlm kesukaran, sebagai Unit Trust Consultant yg baru bermula, saya berjaya maintain sales minimum 150k - 300k sebulan dan berjaya mendapat pelbagai penghargaan dan Award dari company ditahun tersebut yg tidak pernah dapat masa saya kerja makan gaji.
Walopon agak klise menceritakan kesusahan diawal kita bermula tetapi yang pasti, cabaran, rintangan, sedikit sebanyak akan mendidik kita melawan untuk lebih lagi berjaya dari apa yg kita ada kerana setiap yg berlaku ttp ada hikmahnya.
Semoga dapat menyuntik semangat motivasi kepada mereka yg baru nak bermula dlm apa juga bidang sales n marketing for any product. Untuk mereka yg berminat utk join us, saya tak boleh janji apa apa, tapi saya blh closely train dan duplicate dgn true and practical strategic approach saya telah lakukan..
( Bersambung second story dan picture nanti)
 — in Kuala Lumpur.


No comments:

Post a Comment