Thursday, October 31, 2013

KISAH SAYA ..BAGAIMANA MENCARI CLIENTS..


ENTRI INI DIAMBIL DARIFACEBOOK

Masa saya bermula dalam unit trust Public Mutual dulu..
Kalau orang lain sibuk pergi shopping dihari minggu..

Saya dan isteri sibuk mencari kawasan baru untuk kami penentrate market..
Kami pergi merata, pernah kena sound dengan orang tak siuman, pernah dikejar anjing, dan kalau setakat sesat tu dah jadi biasa..

Biasanya saya memandu, isteri saya akan buat catitan dan observation..
Walaupun beliau tidak berminat dengan bidang saya, tapi turut membantu untuk clerical jobs dan yang penting ialah moral support..


Seringkali saya berjumpa pasangan lansung tidak support business suami/isteri mereka..
Alasan yang paling banyak ialah malu dengan orang sekeliling berpasangan dengan mereka buat sales especially yang berpelajaran tinggi..
Pernah saya temui, dah berbelas tahun suami buat sales, isteri lansung tidak suka dan tidak support..
Hakikatnya cuba kita perhatikan mereka yang berniaga suami isteri, bukan setakat berjaya, tapi kebanyakan mereka cemerlang..


Pic- inilah isteri saya, seorang sahaja 

No comments:

Post a Comment